Idag tänkte jag skriva lite om en annan typ av film, nämligen animerad reklamfilm. Att sprida sitt budskap via reklamfilm har länge varit populärt, men det nya, att använda animerad reklamfilm har blivit allt vanligare, inte minst för företag. Animerad reklamfilm används ofta av företag för att sprida sitt budskap, sitt varumärke eller för att förklara svåra processer.
Tanken är nämligen att jag ska göra en animerad reklamfilm, för mitt nya företag som jag håller på och utveckla.
Idag är reklam en så stor del av vår vardag, både på tv och internet, så därför måste man synas där! Youtube är ett exempel på en plattform där reklamfilmer har blivit en stor och naturlig del. Innan, under och efter att du har sett ett videoklipp matas du med reklamsnuttar från olika företag. Många har upptäckt att Youtube är en guldgruva rent besöksmässigt, då plattformen lockar besökare i alla åldrar. Därför blir det en win-win-situation för både personen som lägger upp videoklippet och för företaget som får visa upp sin reklamfilm för en stor skara besökare - som inte kan spola förbi reklamen (vilket t.ex. är fallet med alla nya on-demand-funktioner).
Men, riktigt så enkelt är det inte. För att lyckas med sin reklamkampanj är det viktigt att reklamen är proffsig och bra, och att tittarna gillar den. Det bästa sättet för att få en riktigt bra animerad reklamfilm är att ta hjälp av en expert, det kan jag nästan garantera. Jag är väldigt spänd på slutresultatet med min animerade reklamfilm! =)